Aasy Netu – bądźmy bliżej

Internetowa akcja edukacyjna Aasy Netu powstała w celu aktywizacji cyfrowej osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych. Chcielibyśmy zachęcić je do poznania tajników Internetu, a także zmotywować młodsze pokolenia do czynnego wspierania w nauce swoich rodziców, teściów i dziadków – aby mogli być bliżej świata i bliskich.

Wiemy, że obecnie mają z tym problem. W ramach pierwszej odsłony kampanii w 2017 roku,, razem z ośrodkiem badania opinii Kantar Public, sprawdziliśmy poziom wykluczenia cyfrowego kobiet po 45. roku życia. Wyniki badania opublikowaliśmy w Raporcie Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, który pokazał wielką skalę tego problemu. Okazało się, że aż 2 miliony kobiet w wieku 45-70 lat nie potrafi odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości. Badanie pokazało także, że to młodsi członkowie rodziny – dzieci i wnuki – są dla starszych pokoleń najważniejszym źródłem wiedzy o internecie i mają wpływ na to, czy i jak korzystają one z sieci.

Jak wynika z Raportu Aasa – Aktywność internetowa starszych pokoleń oczami młodych 2018, ponad połowa młodych Polek i Polaków ocenia, że ich rodzice, teściowie i dziadkowie są wykluczeni cyfrowo. Zdaniem młodszych pokoleń, najczęstszą przyczyną braku lub rzadkiego korzystania przez nich z internetu, jest nieumiejętność obsługi komputera, tabletu czy smartfona, ale również brak potrzeby korzystania z sieci. Optymistyczny jest fakt, że aż 95 proc. reprezentantów i reprezentantek młodszych pokoleń jest skłonnych pomóc swoim bliskim w korzystaniu z internetu.

W tym celu stworzyliśmy multimedialny program nauczania Aasy Netu dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek i użytkowników Internetu. Dzięki serii filmów, przy wsparciu naszych ekspertów, Mai i Marka oraz swoich bliskich, w łatwy sposób nauczą się wykonywać podstawowe czynności w internecie, m.in. pisać maile, prowadzić rozmowy on-line, wyszukiwać interesujące informacje czy robić zakupy.

Każdy z filmów edukacyjnych ma swój odpowiednik w postaci infografiki. Można ją pobrać i wydrukować, aby służyła jako „przewodnik krok po kroku” w trakcie codziennej nauki. Na stronie udostępniamy też słowniczek podstawowych pojęć w formie pytań i odpowiedzi. Dzięki niemu uczestniczki programu dowiedzą się m.in. czym tak naprawdę jest internet, co to jest wyszukiwarka, czym się różni laptop od tabletu i jak wymówić słowo Gmail.

Jesteśmy przekonani, że w ramach współpracy pokoleń oraz przy szerokim dostępie do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, znaczna część osób dojrzałych może rozwijać swoje kompetencje cyfrowe, aby łatwiej i częściej kontaktować się z bliskimi, rozwijać zainteresowania i poprawiać jakość swojego życia.

Wyniki Raportu Aasa – Aktywność internetowa starszych pokoleń oczami młodych 2018

Wyniki Raportu Aasa - Polki Wykluczone Cyfrowo 2017

Partnerzy

Forum Odpowiedzialnego Biznesu E Bezpieczni Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce
Stowarzyszenie Manko Karta seniora.pl

Partnerzy medialni

Dla studenta.pl Glos seniora Kampanie Społeczne
Newsello Odpowiedzialny biznes.pl

Informacje o organizatorze

Organizatorem akcji edukacyjnej jest Aasa Polska, technologiczna firma finansowa, wywodząca się z Estonii i Finlandii – krajów będących liderami cyfryzacji w Europie. Włożono tam wiele wysiłku we wdrożenie zaawansowanych usług elektronicznych w służbie obywatelom oraz wysokich standardów cyberbezpieczeństwa. Równolegle do cyfryzacji, która przebiegała we współpracy sektora publicznego z prywatnym, stawiano na najważniejszy aspekt – edukację społeczeństwa.

Operując na rynku polskim chcielibyśmy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w zakresie wykorzystywania Internetu i nowych technologii, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Jako firma oparta na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych, zdajemy sobie w pełni sprawę z tego, że dostęp do Internetu stanowi obecnie warunek pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym.

W internetową akcję edukacyjną Aasy Netu aktywnie zaangażowali się pracownicy naszej firmy. Materiały edukacyjne opracowali Marek i Maja. W rolę studenta w filmie promującym kampanię wcielił się Przemek. Wielu innych pracowników firmy wsparło kampanię swoją wiedzą i kreatywnością, za co serdecznie im dziękujemy!

Nasza firma specjalizuje się w udzielaniu pożyczek ratalnych dla konsumentów oraz małego biznesu, w oparciu o zasady odpowiedzialnego pożyczania. Nie udzielamy pożyczek krótkoterminowych, dba o rozwój rynku i klienta. Łączymy pozytywne cechy oferty banków z ofertą firm pożyczkowych – szybkość, prostotę, transparentność i bezpieczeństwo.

Ściśle współpracujemy z renomowanymi instytucjami branżowymi takimi jak Biuro Informacji Kredytowej i Biura Informacji Gospodarczej – ERIF i Infomonitor. Jesteśmy członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych i partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Nie udzielamy pożyczek krótkoterminowych, dbamy o rozwój rynku i klienta.

Poznaj nas bliżej na: